Eco / chip tuning

Wprowadzane przez nas modyfikacje oparte są na logice tuningu stosowanej przez producenta pojazdu.

Modyfikowane mapy nie są po prostu procentowo dekalibrowane, jak ma to miejsce w przypadku wielu nawet znanych firm tuningowych. W razie potrzeby mapy są rozszerzane tak by sterownik silnika wiedział dokładnie na jakiej np. dawce lub ciśnieniu paliwa obecnie pracuje. Dzięki temu jest w stanie w pełni zapanować nad nadmiernym dymieniem czy koordynować pracę układu kontroli trakcji.

Efekty naszej pracy są poparte wieloletnimi badaniami z wykorzystaniem hamowni podwoziowych oraz najnowszych technologii dostępnych na rynku. Dzięki zdobytemu doświadzczeniu jesteśmy w stanie zapewnić najwyższą jakość dostarczanych przez nas usług.

Zarówno przed modyfikacją oprogramowania sterownika zarządzającego pracą silnika (ECU), jak i po jej wprowadzeniu - wykonywana jest diagnostyka komputerowa oraz jazda próbna.

Odczytu zawartości sterownika ECU dokonujemy poprzez złącze diagnostyczne znajdujące się w pojeździe lub poprzez złącze sterownika. W tym celu używamy tylko oryginalnych urządzeń posiadających legalne oprogramowanie ze wsparciem technicznym. Dzięki temu modyfikowane przez nas pojazdy nie ulegają awariom.

Po dokonaniu modyfikacji, dane zapisujemy w książce serwisowej pojazdu. W razie potrzeby zawsze istnieje możliwość powrotu do oryginalnych parametrów sterownika silnika przed jego modyfikacją. Pliki ECU są bezpiecznie przechowywane w naszej bazie danych.

Dlaczego modyfikowanie sterownika ECU jest bezpieczne i nieszkodliwe dla pojazdu?

W Europie Zachodniej opłaty samochodowe są ściśle związane z mocą silnika. Jednak w niektórych krajach, np. Japonii i Stanach Zjednocznych fabryczne ustawienia mocy tego samego silnika są większe w stosunku do ustawień w krajach Europy Zachodniej (np. Niemcy). Fakt ten świadczy o tym, że chiptuning i eco tuning nie jest i nie może być szkodliwy dla auta. Ograniczenia europejskie wynikają po prostu z przepisów prawa, a nie ze szkodliwości takich zabiegów.

Eco Tuning, czyli zwiększanie mocy przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania.

Wykonując tą bezpieczną modyfikację sterownika silnika zyskujemy oszczędność w zużyciu paliwa na poziomie 8-15%. Spalanie jest jednak zależne od stylu jazdy kierowcy oraz od warunków w jakich porusza się pojazd.

Sprawdź jaką bezpieczną moc uzyskasz w swoim aucie po naszych modyfikacjach:

Tabela przyrostu mocy

Samochodyosobowe

Po modyfikacji samochód jest bardziej dynamiczny i daje poczucie bezpieczeństwa, gdy musimy nagle przyspieszyć. Poprawnie przeprowadzona modyfikacja zapewnia lepszą dynamikę, wyższą kulturę pracy silnika oraz niższe spalanie.

Samochodyciężarowe

Zmniejsz wydatki na paliwo w swojej flocie samochodów ciężarowych. Dzięki naszej optymalizacji oprogramowania sterownika zarządzającym pracą silnika (ECU) możesz zaoszczędzić do 15% kosztów paliwa. Tym samym redukując emisję spalin (CO2).

Dodatkowo zyskujesz: oszczędność czasu i paliwa przy podjazdach i wzniesieniach, bezpieczeństwo podczas wyprzedzania, poprawa elastyczności silnika, możliwość ruszania z wyższego biegu dzięki wyższej wartości momentu obrotowego, możliwość używania niższego zakresu obrotów.

Maszynyrolnicze i budowlane

Korzyści wynikające z naszych modyfikacji: zmiana charakterystyki pracy przystosowana do potrzeb maszyn, dużo większy zakres elastyczności pracy silnika, większa siła uciągu przy niższych obrotach, oszczędność paliwa i czasu.

Motocyklequady

Poprzez zwiększenie mocy, momentu obrotowego, zmniejszenie emisji zanieczyszczeń motocykl jest mocniejszy i szybszy, spalając przy tym mniej paliwa.

Łodzie

Oferujemy również modyfikacje sterownika silnika w łodziach.